جمعه / 21 اردیبهشت 1403

جمعه / 21 اردیبهشت 1403

عيد قربان مبارك باد

7 تیر 1402

شهردار خوسف در پیامي، عید سعید قربان را به عموم مسلمانان جهان، به ویژه ملت شريف ايران اسلامی و مردم شهر خوسف تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، متن این پیام به شرح زیر است:

 

 باسمه تعالی

 عید سعید قربان، فرصت بزرگ خداوند به اشرف مخلوقات برای رهایی از تعلقات است و این زمینه فراهم نمی شود مگر با جهاد نفس، ایثار و ایمان در مسیر تعالی انسانیت و خدمت صادقانه به بشریت.

عید سعید قربان، عید تزکیه و ذبح نفس و تسلیم محض در برابر معبود یکتاست. عید بخشش گناهان و مغفرت الهی، همدلی، همراهی و رها شدن است.

عید قربان، یادآور آزمایش سخت و سنگین الهی از حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) و دستور ذبح حضرت اسماعیل(ع) است که برآمدن انسانی نو  از خاکسترهای خویشتن خویش را نوید می‌دهد. این عید، قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لايزال الهی و تقواست.

عید سعید قربان به عنوان باشکوه ترین و زیباترین جلوه تعبد و اطاعت در برابر معبود و عالی ترین مرحله بندگی و عبودیت به درگاه حضرت باری تعالی است. عالی ترین شور در یک انسان، ایمان است و حج، بلندای بیکران ایمان انسان به خالق یکتاست و اهدای قربانی به آستان دوست، محو کامل خودمداری و خودخواهی و صحنه تلاش مداری، کمال و عدالت جويي است که در عید قربان تجلی یافته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حادثه منا، فرا رسیدن عید سعید قربان، جشن شکوفایی ایمان و یقین را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالي) و مسلمین جهان بالاخص مردم مومن و متدین شهر خوسف تبریک عرض نموده و از پیشگاه با عظمت پروردگار بی همتا، سعادت، سلامتی و رستگاری را برای همگان و اقتدار و سربلندی روز افزون را برای ایران اسلامی در سایه وحدت و همدلی مسئلت می نمایم.

 

سيدمرتضي صبور

شهردار خوسف