شنبه / 22 اردیبهشت 1403

شنبه / 22 اردیبهشت 1403

نشت گاز، حادثه آفرید.

13 آذر 1402

به گزارش روابط عمومی شهرداری، نشت گاز در منزل مسکونی، منجر به وقوع آتش سوزی شد.

با اعلام این حادثه در ساعت 07:34 صبح مورخ 1402/09/13، همکاران واحد آتش نشانی شهرداری به سرعت وارد عمل شده و آتش را که در حال سرایت به اطراف بود، مهار کردند. بر اساس بررسی های اولیه خطای انسانی و نشت گاز از سیلندر، منجر به وقوع این حادثه گردیده؛ این حادثه خسارت جانی نداشت.

نظری مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری خوسف، رعایت نکات ایمنی را توام با مصرف بهینه گاز طبیعی در روزهای سرد سال، ضروری دانست و افزود: همشهریان عزیز افزون بر رعایت نکات ایمنی ذیل، در استفاده از گاز طبیعی در منازل خود، در مصرف این ماده باارزش صرفه‌جویی کنند.

1- رعایت نکات ایمنی درخصوص استفاده از شیلنگ‌های مناسب برای اتصال وسائل گازسوز به لوله‌کشی ساختمان از اهمیت ویژه و حساسی برخوردار می‌باشد و چنانچه این موارد نادیده و یا کم اهمیت شمرده شوند در نهایت باعث بروز اتفاقات ناگواری خواهند بود.

2- شیلنگ‌های لاستیکی معمولی در برابر ترکیبات نفتی و گازی به سرعت فاسد می‌شوند . به همین دلیل برای وصل کردن اجاق گاز و سایر وسایلی که استفاده از شیلنگ برای اتصال آنها به سیستم لوله‌کشی گاز مجاز شناخته شده ، باید از شیلنگ‌های لاستیکی تقویت شده (چند لایه) که مخصوص گاز ساخته شده است استفاده نمود.

3- برای وصل کردن بخاری به لوله‌کشی گاز هرگز از شیلنگ‌های آب و … غیراستاندارد استفاه نکنید.

4- شیلنگهایی که ترک دارد را قبل از نشتی گاز حتماً تعویض کنید .

5- طول شیلنگ‌های گاز نباید حداکثر از یک متر و نیم بیشتر باشد.

6- شیلنگ‌های گاز هرگز نباید در معرض حرارت اجاق گاز و سایر وسائل گازسوز قرارداشته باشند.

7- شیلنگ‌های لاستیکی را باید هرچند مدت یکبار مورد بازدید قرارداد تا اطمینان حاصل شود که شیلنگ‌های مورد استفاده سوراخ ‌نشده ، ترک برنداشته و از محل بست بریده نشده باشند.

8- شیلنگ‌های گاز را در محل اتصال به شیر و دستگاه گازسوز بوسیله بست فلزی مناسب(مجهز به نوار لاستیکی ) داخلی مهار کنید و هیچگاه از شیلنگ‌های فرسوده و غیر استاندارد استفاده نفرمائید.