دوشنبه / 24 اردیبهشت 1403

دوشنبه / 24 اردیبهشت 1403

تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد.

4 مرداد 1402

به گزارش روابط عمومی شهرداری، سیدمرتضی صبور، در پیامی تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم سلام

 

“کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا “

 

بار دیگر بانگ قافله ایثار و شهادت به قافله‌سالاری سیدالشهداء (ع) به گوش می‌رسد و اگر نیک بنگریم خواهیم دید که بیرق کاروان عشق و خون و جانبازی، به علمداری ابوالفضل‌العباس(ع) در آسمان نینوا به اهتزاز در آمده است.

جان‌ها پس از قرن‌ها همچنان شیفته‌ی پیام کربلاست و همانگونه که حضرت ختمی‌ مرتبت(ص) فرموده‌اند: از شهادت حسین(ع) در دل‌های مؤمنان شعله‌ای فروزان است که هرگز به خاموشی نخواهد گرایید.

نهضت حسینی و واقعه جانسوز کربلا آنچنان بر قلب ها تاثیر گذارده است که همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد.

حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و سر در برابر ظلم فرود نیاوردند. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت شان، در تاریخ ثبت و جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان عالم قرار گرفت. به معنای کلمه تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین(ع) است.

اینجانب در آستانه ی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، این مناسبت بزرگ و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را، به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه شیعیان جهان به ویژه مردم ولایت‌مدار و متدین خوسف تسلیت گفته و امید دارم همواره رهرو آن امام بزرگوار، در راستی و دینداری در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم.

 

سیدمرتضی صبور

شهردار خوسف