یکشنبه / 18 شهریور 1403

یکشنبه / 18 شهریور 1403

با کنارگذاشتن رفتارهای غلط، به کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب کمک کنید.

18 تیر 1403

به گزارش روابط عمومی شهرداری خوسف، در راستای اجرای دستورالعمل مدیریت، ساماندهی و کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب، و تأمین رفاه، آسایش و امنیت شهروندان محترم، در نیمه اول تیر ماه و با اجرای عملیات زنده گیری این حیوانات، تعداد 25 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر خوسف جمع آوری شد.

شهروندان محترم جمله معروف ‘پيشگيري بهتر از درمان است’ را همه شنيده ايم كه در مورد سگ هاي بلاصاحب نیز صادق است؛ چرا که اگر يك سري رفتارهاي غلط خودمان را كنار بگذاريم، قطعاً جمعيت سگ هاي بلاصاحب در اين حد افزايش پيدا نمي كند كه بخواهيم اين حيوانات را تلف كنيم يا عقيم سازيم.
از جمله این رفتارها، ريختن زباله در محدوده و حریم شهر و طبيعت و یا رها كردن زباله به شیوه­ ای نادرست در کنار مخازن جمع آوری زباله می باشد که موجب مي شود سگ هاي بلاصاحب با خوردن آن خوراكي ها و پشتیبانی كه در اين زمينه مي‌شوند، افزايش جمعيت چشمگيري داشته باشند.
همچنین در بازدیدهای میدانی، مشاهده می شود در حوالی غروب و شب، تعداد بالایی از سگهای گله در سطح شهر پرسه می زنند. لذا ضمن تاکید مجدد به شهروندان محترم مبنی بر رعایت نظافت و پرهیز از ریختن زباله در سطح شهر و به ویژه کناز مخازن جمع آوری زباله، به صاحبان سگهای گله نیز هشدار داده می شود از آزاد گذاشتن سگها در محدوده ی شهری خودداری نمایند چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه، مسئولیت کامل متوجه صاحب بوده و بایستی پاسخگوی عواقب بعدی باشد.

 

✍ روابط عمومی شهرداری خوسف

کانال اطلاع رسانی شهرداري خوسف در پیام رسان ایتا

eitaa.com/shahrdarikhoosf1

کانال اطلاع رسانی شهرداري خوسف در پیام رسان بله

https://ble.ir/shahrdarikhoosf

کانال اطلاع رسانی شهرداري خوسف در پیام رسان روبیکا

https://rubika.ir/SHAHRDARIKHOOSF

کانال اطلاع رسانی شهرداري خوسف در پیام رسان سروش

splus.ir/shahrdari3388

وب سایت رسمی شهرداري خوسف‌

📸 https://khoosf.ir